Bag Scenen Marts 2013

Silkeborg Ny Teater  marts 2013 – nr. 58

        Datoer for ” Bag scenen”

Udgivelse

Deadline

Ultimo december

15. december

Medio marts

1. marts

Ultimo juni

1. juni

Medio september

1. september


1) Lidt fra Formanden
2) TO MEGET VIGTIGE DATOER TIL KALENDEREN
3) De sidste uger på rengøringsplanen 2013
4) Sæsonafslutning Værtsgruppen 2012/13
5) Teaterfest 2013
6) Årets Busbjerg tur: Alice i Eventyrland
7) Årets Thorning tur: Vi maler byen rød, The musical
8) Indkaldelse til ordinær generalforsamling på SNT
9) Huskekalender
10) Lidt af hvert
11) Nye medlemmer
12) Bestyrelsen
13) Kontaktpersoner

Lidt fra formanden  

Foråret er på vej og denne sæson kører på sidste vers, med kun få forestillinger tilbage. Det har været en rigtig god sæson med masser af glade publikummer og derfor også masser at lave for både medlemmer direkte involveret i stykkerne men ikke mindst for vores værtsfolk, som er der både først og sidst ved alle forestillingerne. Hårdt arbejde, men med masser af glade smil som belønning – og selvfølgelig også den store værtsgruppeafslutning, hvor det er bestyrelsen som trækker i skjorte og vest for at takke for hjælpen.
Der har været en stor omtale af amatørteatre i Midtjyllands Avis, og vi fik også en del spalteplads. Noget af det avisens journalist blev mest overrasket over, var faktisk det store antal hjælpere vi har i gang ved hver forestilling, men som snakken skred frem og aftenens gæster kom ind i salen, kunne han godt fornemme at det også er nødvendigt for at holde det service niveau, som vore gæster sætter pris på.
Ingen af teaterets medlemmer må være i tvivl om at der sættes stor pris på den enkeltes arbejde, for vi kan ikke undvære hinanden. Vi får ingen forestillinger uden skuespillere, og ingen publikum til forestillingerne uden værtsfolk, ingen at beværte hvis ikke vi har nogle kulisser, ikke noget behov for kulisser hvis ikke nogen kan sætte lys og lyd omkring osv. osv.
I den kommende sæson vil vi starte med en stor medlemsdag – som er for ALLE medlemmer. Vi vil her ”arbejde” sammen i de enkelte grupper men også på tværs og alle sammen, sammen. Vi lægger op til en rigtig spændende dag, hvor vi alle kan være sammen og lade op til den næste sæson. Så hold øje med invitationen og husk at melde dig til.
Som sagt arbejdes der stadig på højtryk på teateret hver uge, men når nu anemonerne begynder at titte frem, kan vi alle ”smække” benene op og nyde foråret, velvidende at vi gjorde det endnu en gang – gennemførte en super sæson! Lad os mødes til årets generalforsamling, søndag den 28. april kl. 19.00, og sige tak for denne gang.
Helle Tidemann


De sidste uger på rengøringsplanen 2013
Vi har stadig enkelte forestillinger tilbage i vores forårssæson, hvor vi skal sørge for at publikum får en rigtig god oplevelse på vores dejlige teater. Det kræver at vi holder vores teater pænt og rent.
Så husk at skrive i kalenderen hvornår det er din tur, og få lavet aftale med dit hold.
Hvad der skal laves står i planen ved opslagstavlen, samt et afkrydsningsskema på opslagstavlen.
Hvis man er forhindret er man selv ansvarlig for at få byttet, eller finde en anden.
Mangler I en nøgle, sker henvendelse til Tina Elkjær,
(30 24 05 23)


TO MEGET VIGTIGE DATOER TIL KALENDEREN
Forberedelserne til den kommende sæson starter allerede lige efter vores generalforsamling.
- Har du ønsker om at stå på scenen i næste sæson, så kom og vær med på vores medlemsaften
tirsdag den 7. maj kl. 19.00,
hvor du kan møde instruktørerne og høre mere om sæsonens opsætninger.
Denne aften er dog ikke for vores børnemedlemmer – I får jeres helt egen dag (nærmere følger).
- For alle medlemmer holder vi en stor fælles opstart med masser af aktiviteter –der bliver også noget lige for dig og dig og dig !!
Så alle sætter et kæmpe kryds ved
lørdag den 15. juni – hele dagen,
da vi starter med morgenkaffe og slutter med aftensmad. Hvad der kommer til at ske derimellem skal du nok høre mere om.
Bestyrelsen
Sæsonafslutning Værtsgruppen 2012/13
Så har vi igen (næsten da) fået gennemført endnu en vellykket sæson på vores teater.
Traditionen tro, har værtsgruppe, PR-udvalg, repertoire udvalg, billetsælgere m.m. udført et godt og solidt stykke arbejde, hvad der også er nødvendigt for, at vores publikummer føler sig godt behandlet, når de har kontakt med teatret.
Vi vil også i år fra bestyrelsens side sige tak for den forløbne sæson, og det vil vi gøre med en hyggelig aften (håber vi da) på teatret, hvor vi vil få lidt godt til både ganen og maven.
Det hele vil foregå mandag den 29. april 2013 og vi starter kl. 19.00.
Af hensyn til planlægningen vil vi gerne have en tilmelding senest den 23. april 2013.
Tilmelding kan ske til ut. eller Jonna (86 81 11 73).
Mvh
På bestyrelsens vegne
Heine Snede
Jernbanevej 67
8600 Silkeborg
Tlf. 50 71 87 88
hsnede@mail.dk
Indkaldelse til ordinær generalforsamling på Silkeborg Ny Teater Søndag, den 28. april 2013 kl. 19.00

Dagsorden:
1) Valg af dirigent og gennemgang af forretningsorden
2) Bestyrelsens beretning
3) Forelæggelse af revideret regnskab
4) Forelæggelse af budget og fastsættelse af medlemskontingenter/gebyrer
5) Behandling af indkomne forslag (Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 10 dage før generalforsamlingen)
6) Valg af formand/kasserer. På valg er Heine Snede (genopstiller)
7) Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleant. På valg er bestyrelsesmedlem Brian Møller-Larsen (genopstiller), bestyrelsesmedlem Lars Linnebjerg (genopstiller), suppleant Joan Heerwagen (genopstiller ikke)
8) Valg af revisor. På valg er Stig Kristensen (genopstiller) og revisorsuppleant for 1 år, da Tom Bak er indtrådt som suppleant for Poul Jespersen
9) Forelæggelse og godkendelse af repertoireplan
10) Eventuelt
Teaterfest 2013
Af Susanne Segalt

Man træder ind i foyeren og bliver mødt af glade mennesker i de flotteste kostumer. Piger med små kjoler, pandebånd med fjer i, fjerboa, og fine sjaler af ræve og leoparder. Drenge i habit med vest og slips, gangsterhatte og Guns og Charles Chaplin i diverse udgaver. Man skulle tro der skulle være Charleston/gangsterfest. Og sørme så, det skulle der.


De søde serveringspiger (Helle og Vibeke) stod klar med de lækreste bruschetta og Asti i store mængder. Så mens de sidste gæster ankom, blev der hyggesnakket og spist forret, og drukket en del Asti, ude i foyeren.



Så dukkede mafiabossen op, og tog os med ind i salen, hvor vi skulle sidde ved langborde, og på scenen, der var lavet til det flotteste Chicago nattebillede, spillede Benjamin med band, det skønneste musik for os.

Så gik dørene op til cafeen og her var et overflod af mad. (Dem der ikke smagte anden gik virkelig glip af noget.), og så desserten. UHM.


Og så var festen for alvor i gang med underholdning, dans, snak, drinks og hygge til den næsten lyse morgen.
HUSKEkalender !!!!


Lidt af hvert
Husk at skrive hvis du har et indlæg til én af de næste udgaver af ”Bag scenen”
Indlæg sendes til: bml@silkeborgnyteater.dk
God påske fra Bestyrelsen
Årets Busbjerg tur: Alice i Eventyrland

Årets forestilling er ”Alice i Eventyrland”.
Vi tager af sted
Torsdag d. 27. juni 2013
Forestillingen begynder kl. 19.30.
Vi mødes på Søtorvet kl. 18.00,
hvor der vil være gratis buskørsel
Pris:
ENDNU UKENDT
Betaling foregår i bussen.
Tilmelding til: Lars Linnebjerg.
Mail: ll@silkeborgnyteater.dk
Frist for tilmelding: 13. juni 2013

Årets Thorning tur: Vi maler byen rød, The musical

Årets forestilling er ”Vi maler byen rød, The musical”.
Vi tager af sted
Lørdag d. 8. juni 2013
Forestillingen begynder kl. 14.00.
Vi mødes ved indgangen kl. 13.30.
Pris:
120,- for voksne
65,- for børn
Betalingen foregår ved indgangen
Tilmelding til: Lars Linnebjerg.
Mail: ll@silkeborgnyteater.dk
Frist for tilmelding: 15. Maj 2013

 Nye medlemmer

Alberte Mortensen:
11 år – Vil gerne deltage i børnestykket næste år.
Katja Tønnesen:
13 år og fra Gjern. Vil gerne deltage i børnestykket næste sæson.
Bruno Kristensen:
34 år. 6 år på scenen (Busbjerg + Vilhelmsborg). 3 år bag scenen (regi og korsang Vilhelmsborg).
Malene Fisker:
34 år. Har deltaget i amatørteater og musicals i over 20 år, bl.a. på Perron Teatret og i Thorning Friluftsspil. Har også deltaget i produktioner i Herning Kongrescenter og Jysk musik og teaterhus.
Kim MacKayzee:
Tidligere medlem Kim (Konnerup) har meldt sig ind igen, og vil gerne deltage i næste sæson.
Rigtig hjerteligt velkommen til alle nye medlemmer!!!

 

Formand

Helle Tidemann

Tlf: 23417622 Mail: formand@silkeborgnyteater.dk

Næstformand

Tina Elkjær

Tif: 30240523 Mail: naestfmd@silkebornyteater.dk

Kasserer

Heine Snede

Tlf: 50718788 Mail: kasserer@silkeborgnyteater.dk

Sekretær

Jonna Elkjær

Tif: 86811173 Mail: sekretaer@silkebognyteater.dk

Bestyrelsesmedlem

Brian Møller-Larsen

Tlf: 40632011 Mail: bml@silkeborgnyteater.dk

Bestyrelsesmedlem

Lars Linneberg

Tlf: 60142983 Mail: ll@silkeborgnyteater.dk

Bestyrelsesmedlem

Birgit Jensen

Tlf: 40512844 Mail: bj@silkeborgnyteater.dk

Suppleant

Joan Heerwagen

Tlf: 60221255 Mail: jmh@silkeborgnyteater.dk

Suppleant

Helene Knudsen

Tlf: 28439098 Mail:

hk@silkeborgnyteater.dk

Bestyrelsen


Kontaktpersoner

 

Billetbestilling

Jonna

Billetsælgere

Helle

Børneforestilling

Lars

DVD

Lars/Brian

Efterårsstykke

Helene

Festudvalg

Helene

Generelt

Helle

Kostumer

Jonna/Joan

Kulisser

Brian

Medlemsblad

Joan

Medlemsaktiviteter

Lars

Nye medlemmer

Helle

Nøgler

Helle

PR/hjemmeside

Brian/Helle

Regi

Jonna

Rengøring

Tina

Repertoire

Tina

Revy

Heine

Scrapbog

Helle/Joan

Skuespil

Jonna

Teknik

Tina/Brian

Ungdomsstykke

Brian

Vareindkøb

Jonna/Birgit

Værtsgruppe

Heine/Birgit

 

 

Læs tidligere numre